Wednesday, 8 November 2017

Sifuforex trader joes butiker


TJs leveransservice: Trader Joes Livsmedel till din dörr Varje gång vi bloggar om en produkt från Trader Joes, gnuggar minst en eller två läsare om det faktum att det inte finns någon Trader Joes i närheten. Vi känner din smärta (jag bodde långt från Trader Joes i många år), så vi var väldigt intresserade av att se den här nya sajten dyker upp: Trader Joes Delivery Service. Det levererar ett urval av TJs matvaror och andra produkter direkt till din dörr. TJs Delivery Service är inte ansluten till Trader Joes på något sätt. (TJ står faktiskt för trafikstockningar, för att göra det extra klart.) Förmodligen de två grundarna (Bryan och Will, enligt hemsidan) handlar en lokal butik och skickar själva produkterna. De erbjuder ett brett sortiment av TJs-produkter, men endast obeslutna produkter. De har soppor, bakande ingredienser, kaffe och te, kryddor och andra mindre lättfördärvliga livsmedel. De erbjuder också hushållsartiklar och toalettartiklar. Priserna verkar mer eller mindre vad Trader Joes avgifter, även om jag inte har kontrollerat direkt. Jag lagrade en kundvagn med en hel del saker, som bönor och buljong. Totalen kom till ca 60. Jag fick en fraktberäkning vid kassan och uppskattningarna varierade från relativt lågt (19 för standard markleverans) till ganska dyrt (nästan 200 för över natten service). Så, är det värt det Personligen hittar jag den här tjänsten lite där ute Jag älskar Trader Joes, och jag tycker om många av sina produkter, men de är inte unika nog (eller billiga nog) för att garantera online inköp och höga fraktkostnader. Det finns många roliga produkter i butikerna, och jag gillar upplevelsen att shoppa där, men jag tror att många av deras produkter har lika eller bättre alternativ på andra matvaror. Å andra sidan kan du känna dig annorlunda och kanske du har längtat efter deras te eller Joe-Joes mdash om så, då kan den här tjänsten vara för dig. Vad tycker du Vill du använda TJs Delivery Service (Bilder: TJs Delivery Service) Skicka en historia Fick ett tips, en köksturné eller en annan historia, våra läsare borde se kopia 1994ndash2017 Apartment Therapy, LLC. Skapas med Sketch. How Trader Joes säljer två gånger så mycket som hela mat Trader Joes säljer dubbelt så mycket per kvadratmeter som hela mat. Trader Joes säljer en jätte 1,734 per kvadratmeter, enligt en rapport från fastighetsinvesteringsföretaget JLL. I jämförelse säljer Whole Foods 930 per kvadratmeter. Trader Joes har också en aggressiv expansionsplan och öppnar 38 butiker under det närmaste året, enligt rapporten. I flera år var Whole Foods Market det dominerande namnet i ekologiska livsmedel. Men företaget har nyligen haft en minskande försäljning, eftersom fler företag erbjuder ekologisk mat. Konsumentuppfattning av Trader Joes är betydligt högre än Whole Foods Market, enligt en ny studie av YouGov BrandIndex. Här är några orsaker som Trader Joes är blomstrande. Trader Joes är billigt. En påse med quinoa är 9,99 hos Whole Foods, men 4,99 hos Trader Joes. Under tiden är glutenfri ostpizza 7,49 hos Whole Foods vs 4,99 hos Trader Joes, enligt dcist. Konsumenterna ser Trader Joes som högkvalitativa men billiga. Samtidigt ses hela mat som för dyrt. Varuhandlaren fick även smeknamnet hela betalningskontrollen. Whole Foods svarade genom att sänka några priser men säger en ny analytiker från JPMorgan att företaget inte gör tillräckligt för att marknadsföra fynd. Detta innebär att kunder troligen inte inser att hela maten blir billigare. Privat-märkesprodukter. Åttio procent av Trader Joes-produkterna är internt. vilket innebär att kunder inte kan få dem någon annanstans och köpare kan sälja dem till lägre priser. Även kreativiteten hos de egna produkterna är viktig. Några av de mest populära produkterna är Chili-Lime Chicken Burgers, Cookie Butter (ett smaksatt smör med kakor) och majs - och chili salsa. Medan Whole Foods har privata märkesprodukter tenderar det att väcka mer mot grundläggande. Företaget säljer också en bredare mängd organiska och hälsosamma varumärken. När Wal-Mart och andra livsmedelsbutiker börjar lagra dessa produkter har konsumenterna mindre incitament att gå till hela mat. Trader Joes känner sin publik. Trader Joes fokuserar på produktinnovation och säljer mat och vin till ett billigt pris. Eftersom kunder vet att de kan få högkvalitativa grejer till ett lågt pris, packar de Trader Joes-butiker. Hela matar har haft en svårare differentiering av tiden. Kompanys svar på all konkurrens är inte uppmuntrande, enligt en nyligen rapporterad Bloomberg Intelligence-rapport. Nya initiativ hos återförsäljaren, inklusive online-beställning och breddning av sortimentet för att inkludera fler icke-organiska produkter, kan driva hela matvaror från unikt till vanligt eftersom det strävar efter en bredare kundbas för att försvara sig mot direkta konkurrenter som groddar som groddar som Kroger, enligt Bloomberg. Att sticka ut måste Whole Foods skilja sina produkter. Fortfarande är mataffären bättre placerad än traditionella stormarknader. Enligt rapporten från JLL. färskformatbutiker inklusive Whole Foods tar marknadsandelar från traditionella livsmedelsbutiker. SE ÄVEN: De mest populära föremålen hos Trader JoesInside den hemliga världen av Trader Joes - Full Version FORTUNE - Apples butiker arent det enda stället där linjer bildar dessa dagar. Dess 7:30 på en julimorgon, och redan en folkmassa har samlats för öppnandet av Trader Joes nyaste utpost, i Manhattans Chelsea-grannskap. De väntade shopparna pratar om deras favoriter Trader Joes matar och en kvinna i linje lanserar till en monolog som jämför detaljhandeln West Coast och East Coast platser. En annan kund föreslår att kedjan kommer att vara bra för Chelsea, trots att området redan är full av platser för att köpa matvaror, inklusive Whole Foods och flera exklusiva matbutiker. Men Trader Joes är ingen vanlig dagligvarukedja. Dess en oslagbar, rolig upptäcktszon som lyfter matköp från en chore till en kulturell upplevelse. Det lagrar sina hyllor med en vinnande kombination av billiga, yuppie-vänliga klammer (burfritt ägg och organisk blå agave sötningsmedel) och exotiska, prisvärda lyx - belgiska smörvaffelkakor eller thailändska limefrukter och casinonger - som du kan helt enkelt inte hitta någon annanstans. Anställda klär sig i fånigt varumärke Hawaiian skjortor, handklistermärkear ut till dina squirming barn och glatt tillbaka dina pengar om du är olycklig med ett köp - inga frågor ifrågasatta. Vid Chelsea butiksåtgång hälsade arbetarna kunder med högfiffror och fria kakor. Försök få den typen av kärlek på Piggly Wiggly. Den lilla undran att Trader Joes är en av de hetaste återförsäljarna i USA. Det har nu 344 butiker i 25 stater och Washington, DC och Strip-Mall-operatörer och konsumenter ledsar aggressivt kedjan, som ligger i Monrovia, Kalifornien. städer. En Trader Joes tar med sig bra jobb, och dess närvaro i ditt samhälle är som en bekräftelse på att du och dina grannar är världsliga och smarta. Den privatägda bolagets försäljning förra året var ungefär 8 miljarder, samma storlek som Whole Foods (WFMI. Fortune 500) och större än de i Bed Bath Amp amp Beyond, nr 314 på Fortune 500-listan. Till skillnad från de enorma shoppingmarknaderna har Trader Joes en avsiktligt nedskalad strategi: Den öppnar bara fem platser i år. Företaget väljer relativt små butiker med ett noggrant curated urval av objekt. (Typiska livsmedelsbutiker kan bära 50 000 lagerhållningsenheter, eller SKUs Trader Joes säljer cirka 4000 SKU, och cirka 80 av aktien bär varumärket Trader Joes.) Resultatet: Butikerna säljer uppskattningsvis 1.750 varor per kvadratmeter, mer än dubbelt hela livsmedel. Företaget har ingen skuld och finansierar all tillväxt från sina egna kuponger. Youd tror att Trader Joes skulle vara angelägna om att trumpet sin framgång, men ledningen är obsessivt hemlighetsfull. Det finns inga tecken med företagets namn eller logotyp vid huvudkontoret i Monrovia, cirka 25 miles öster om Los Angeles centrum. Få kunder inser att kedjan ägs av Germanys ultra-privata Albrecht-familj, folket bakom Aldi Nord supermarket imperium. (En annan gren av familjen kontrollerar Aldi Suumld, förälder till den amerikanska Aldi-dagligvarukedjan.) Berömd i Tyskland för att inte prata med pressen har Albrechts gått igenom sina trånga sätt på sin amerikanska verksamhet: Trader Joes och dess VD, Dan Bane, nekade upprepade förfrågningar att tala med Fortune. och företaget har aldrig deltagit i en stor historia om sin affärsverksamhet. En del av det kan bero på att Trader Joes affärskontakter ofta är väldigt mycket i motsats till sin bild som den funky butiken runt hörnet som källar sina varor från lokala gårdar och mathandlare. Ibland gör det, men stora, välkända företag gör också många av Trader Joes produkter. Dessa Trader Joes Pita chips Gjord av Stacys, en division av PepsiCos (PEP. Fortune 500) Frito-Lay. På östkusten levereras mycket av sin yoghurt av Danones Stonyfield Farm. Och finicky foodies gillar förmodligen inte att tänka på hur Trader Joes-skalan gör det möjligt för kedjan att sälja ett pund organiska citroner för 2. För att komma in i den mystiska världen av Trader Joes, spenderade Fortune två månader i samtal med tidigare chefer, konkurrenter, branschanalytiker, och leverantörer, varav de flesta bad om att inte bli namngiven. Vad som uppstod är en bild av ett företag vid en korsning: Eftersom företaget expanderar till nya marknader och lägger till butiker - analytiker säger att inköparen lätt kan tredubbla sin storlek under de kommande åren - det måste hitta ett sätt att behålla sin lilla butik vibe med kunderna. De ser sig själva som en nationell kedja av livsmedelsbutiker i närområdet, säger Mark Mallinger, en professor i Pepperdine University som har forskat för företaget. Det betyder att du vill skapa en bild av mamma och pop när du växer. Det är ingen lätt uppgift. Fråga bara Starbucks (SBUX. Fortune 500) VD Howard Schultz, vars expansion har varit en stor framgång men har kommit på bekostnad av trovärdighet med några kaffeaffärer. Alternativet är att förbli ett litet varumärke med unflagging devotees, som utomhus tygare Patagonia. Om det kan få balansen rätt, kan Trader Joes vara en av de få återförsäljarna att gifta sig med kulttalan med skala. Förvänta dig inte bara att någon från företaget talar om det. Whos fan av Trader Joes Young Hollywood-typer som Jessica Alba fotograferas regelbundet med varumärke Trader Joes shoppingkassar - men högsta domstolen rättvisa Sonia Sotomayor är enligt uppgift också en fläkt. Vad inte vill säga säger Costco (COST. Fortune 500) grundare och vd Jim Sinegal. Theyre mycket bra återförsäljare, och vi beundrar dem mycket. Besök en Trader Joes tidigt på dagen, och det finns äldre med fasta inkomster som handlar för fynd på helger och kvällar tar en välskött publik över. Kevin Kelley, vars konsultföretag Shook Kelley har undersökt Trader Joes för sina konkurrenter, skämtar att den typiska shopparen är Volvo-körprofessorn som kunde vara VD för ett Fortune 100-företag om han kunde komma över sin kapitalistiska oro. Uppgången av Trader Joes återspeglar amerikaner som ändrar attityder om mat. Medan Trader Joes inte är en hälsokostnadskedja, lagras det en svimlande mängd organiska ämnen. Det säljer miljarder dollar i mat och dryck som år sedan skulle ha ansetts vara gourmet men är nu huvudstöd i den amerikanska kosten, såsom hantverk och ölpopcorn. Genius av Trader Joes håller ett steg framför amerikanerna i allt högre grad äventyrliga gomningar med intressanta nya saker som shoppare gemensamt kommer att köpa i stora volymer. Återförsäljare foodie rötter och quirky i butik kultur datum till den ursprungliga Joe. Joe Coulombe (uttalad COO-lomb), nu 80, öppnade den första Trader Joes för 43 år sedan i Pasadena för att tjäna en sofistikerad - men strapped - konsument. Han heter butiken Trader Joes för att framkalla bilder av Sydsjön. Han lagrade den med närbutiksprodukter och bra sprit, och på en gång pratade hans butik världens största sortiment av Kalifornien vin. (Decennier senare skulle Trader Joes igen bli känd för vin, särskilt dess 1,99 Charles Shaw-märkning, mer känd som Two-Buck Chuck.) Coulombe lade sedan till hälsokost - en till synes udda kombination som helt fungerade 1970-talet Kalifornien. I slutet av 1970-talet opererade han mer än 20 platser. Företagets framgång gick inte obemärkt. Tyska livsmedelsbutiken Theo Albrecht, som dog i juli vid 88 års ålder, eftertraktade Trader Joes - inte som en del av en stor amerikansk expansion utan som en smart finansiell investering. Även i de tidiga dagarna var Trader Joes överklagande det smala men zany urvalet och de lojala kunderna, påminner Dieter Brandes, som gjorde påbörjad noggrannhet på företaget för Albrecht. Det var fantastiskt. Det var annorlunda, säger han. År 1979 sålde Coulombe sitt företag till Albrecht. Coulombe berättar Fortune han kan inte komma ihåg försäljningspriset. Albrechts, som äger Trader Joes genom ett familjeförtroende, har i allmänhet stannat kvar i verksamheten. De besöker USA: s verksamhet ungefär en gång om året, och ordet runt kontoret sprider sig som tyskarna kommer. Coulombe stannade utan ett förvaltningsavtal i ett årtionde 1987, han anställde John Shields, en brorbroder från hans grundutbildning i Stanford, som var VD till 2001. Under Shields regerade expanderade Trader Joes utanför Kalifornien till Arizona 1993 och till Stillahavsområdet Nordväst 1995. Även om chefer oroade sig för att nordöstra shoppare inte skulle få Trader Joes, sprang företaget 1996 i landet och öppnade två butiker på platser som krypade med högskoleprofessorer och andra fynd-jakteliter: Brookline och Cambridge, båda utanför Boston. Skjut dig in i den livliga Trader Joes i Manhattans Union Square-kvarter, och det är svårt att tro att cheferna någonsin oroade sig för att östkustarna inte skulle spåra på upplevelsen. Gör inget misstag: En typisk familj kunde inte göra allt shopping i affären. Theres ingen baby mat, tandpetare eller andra nödvändigheter. Men för denna folkmassa av urbanites och college kids, är Trader Joes nirvana. En närmare titt på dess urval av objekt understryker glansen av Coulombes begränsade urval, hög omsättningsmodell. Ta jordnötssmör. Trader Joes säljer 10 sorter. Det kan låta som mycket, men de flesta stormarknader säljer ca 40 SKU. För enkelhets skull, säg både en typisk stormarknad och en Trader Joes sälja 40 burkar i veckan. Trader Joes skulle sälja i genomsnitt fyra av varje typ, medan snabbköpet kanske bara säljer en. Med större omsättning på ett mindre antal varor kan Trader Joes köpa stora mängder och säkra djupa rabatter. Och det gör hela verksamheten - från att hyra hyllor till att checka ut kunder - mycket enklare. Byte av val för värde visar sig inte vara mycket av en tradeoff. Kunder kanske tror att de vill ha olika, men i verkligheten kan för många alternativ leda till förlamning. Människor är oroliga att de kommer ångra valet de gjorde, säger Barry Schwartz, en professor i Swarthmore och författare till The Paradox of Choice. Folk vill inte känna att de gjorde ett misstag. Studier har funnit att köpare njuter av inköp mer om de vet poolen av alternativ är inte riktigt så stor. Trader Joes organiskt krämigt, osaltat jordnötssmör kommer att vara mer tillfredsställande om det bara finns nio andra jordnötssmältare som en shoppare kanske har köpt istället för 39. Att ha ett brett urval kan hjälpa till att få kunder i butiken, men det ökar inte chansen att köpa. (Det förklarar också varför ofta människor är på sina mobiltelefoner i snabbköpet och frågar deras betydande andra vilket tvättmedel att få.) Det tar dem ur inköpsprocessen och sätter dem i en beslutsprocess, förklarar Stew Leonard Jr, VD för köpare Stew Leonards, som också prenumererar på mindre är mer mantra. Kunder accepterar att Trader Joes har bara två typer av pudding eller en typ av polenta eftersom de litar på att de få sakerna kommer att bli mycket bra. Om de kommer att komma bakom bara en burk grekiska oliver, så är de säkert så heck kommer att se till att det är den mest fantastiska burken med grekiska oliver som de kan hitta för priset, förklarar en tidigare anställd. För att fräscha ut dessa wow-föremål har Trader Joes fyra toppköpare, kallade produktutvecklare, gör några seriösa globetrotting. En tidigare ledande befattningshavare berättade för mig att Trader Joes största RampD-kostnad är resa för de produktsökande uppdrag. Utställningar som kännetecknar smaken av ögonblicket är för rookies, sa en tidigare köpare. Trader Joes hämtar inte trenderna - det sätter dem. De andra dussin eller så köparna, eller kategoriledare, spenderar mer tid på kontoret och fältet hundratals kalla samtal en vecka från leverantörer som snubblar över sig för att göra Trader Joes till en kund. Trader Joes är ett leverantörs drömkonto: Det betalar i tid och klarar inte extra kostnader för reklam, kupong eller slottavgifter som traditionella stormarknader debiterar leverantörer för att få sina produkter på hyllorna. Dess alla genomskinliga - ingen BS, säger en tidigare verkställande. I utbyte måste leverantörer komma överens om att verka under Trader Joes klyfta av sekretess. Fortune erhöll en kopia av ett standardleverantörsavtal som säger att leverantören inte ska offentliggöra sitt affärsförhållande med TJ på något sätt. Varför lockdown Tidigare chefer säger att Trader Joes vill att varken sina kunder eller konkurrenter ska veta vad de gör för sina produkter. Och många leverantörer arent som är angelägna om att konsumenter vet att de producerar en billigare version för Trader Joes heller. Ta Tasty Bite, vilket gör mycket av Trader Joes indisk mat. Den smakliga biten Punjab aubergine sprang 3,39 på en hel mat på Manhattan. Den till synes identiska Punjab Aubergine som Stamford, Conn. Company gör för Trader Joes är mer än 1 billigare. Under åren har Trader Joes förbättrat hur det distribuerar Joes-branded goodies till sina butiker. Företagsledningen har försökt minimera antalet händer som berör en produkt när det är möjligt, köper Trader Joes direkt från tillverkarna, som sedan skickar sina varor direkt till Trader Joes distributionscenter. En amerikansk gjord ost, till exempel, skickas till distributionscentra rikstäckande, där den ibland skärs och viks, tar en annan kostnad ut ur ekvationen. Vid en traditionell stormarknad skulle den samma osten förmodligen gå igenom en distributör först och klara av en annan kostnad. Lastbilar lämnar distributionscentra dagligen för butikerna. Trader Joes små butiker har inte mycket av ett bakrum, så beställning från distributionscentra måste vara exakt. Denna distributionsprocess hjälper till att avgöra var företaget öppnar sina butiker. Texas och Florida har städer som pratar konsumenterna Trader Joes covets, men insidenter säger att den nuvarande distributionsinfrastrukturen gör det svårt för företaget att effektivt få produkter till dessa stater. För att välja sina närmaste lokaler ser anställda på demografi som utbildningsnivå. Tidigare har de även tittat på whos prenumerera på high-end mat och matlagningstidningar som ett sätt att avgöra var epicuresna är. På tisdagskväll strax före middagen, kommer detaljhandelseksperten Burt P. Flickinger III att ansluta sig till Trader Joes i Larchmont, NY, eftersom Trader Joes inte ger Fortune någon information om sina butiker, Flickinger, av konsultföretagets strategiska resursgrupp , har gått med på att gå igenom några förorterna och erbjuda feedback. I Larchmont gör Flickinger en liten bit av sin egen shopping. (Det som händer när du går in i en Trader Joes - du blir sugad i att köpa saker du inte planerade att.) En anställd som märker att han har sina armar fulla, ger honom en korg. I registret erbjuder den ljuva kassören upp som mango sorbet Flickinger har valt är på sin topp 10 lista med favorit Trader Joes-artiklar. Du kan inte köpa engagemang från anställda, men lönen hos Trader Joes hjälper. Store chefer, kaptener i Trader Joes parlance - nautiska titlarna är en övertagande från Coulombe (nyskapade kaptener är befälhavare assisterande butikschefare är första kamrater) - kan göra i de låga sex siffrorna, och heltidsbesättningsmedlemmar kan börja området 40 000 till 60 000. Men över lönen bidrar Trader Joes årligen med 15,4 av de anställdas bruttoinkomst till skatteuppskjuten pensionsräkning. Allt detta kan leda till en bättre kundupplevelse. En ringande klocka istället för en intercom signalerar att mer hjälp behövs i registren. Register har inte transportband eller vågar, och förgängliga varor säljs av enheten i stället för vikt, vilket ökar kassan. Besättningsmedlemmarna Arent sa till marginalen på produkter, så placeringsbeslut baseras inte på vinst men på vad som är bäst för shopparen. Varje anställd arbetar med alla aspekter av affären, och om du frågar var de rostade kastanjerna är helvetet går du över istället för att bara säga gånggång fem. Vill veta vad de smakar som Han kan förmodligen berätta för dig, och han kan till och med öppna väskan på plats för att du ska försöka. Kan Trader Joes behålla den typ av charm som den expanderar Tidigare anställda oroar sig för att företaget förlorar sin entreprenörsbrist och att VD Dan Bane har gjort platsen mer företagsledande, tillsatt fler senior vice presidenter och skapat nya titlar som produktutvecklare. Vid huvudkontoret uppmuntrar Bane anställda att ha på sig Hawaiian skjortor och namnetiketter. Men att sätta system på plats är inte nödvändigtvis en dålig sak. Du måste växa upp någon gång, säger en tidigare anställd. Du måste börja följa regler. Du måste börja lägga in checkar och saldon. Insatserna är högre nu när Trader Joes har hundratals butiker. Ett inköpsfel kan kosta företaget miljoner. Bane, 62, som har en bakgrund i redovisning, utexaminerades 1969 från University of Southern California, där han spelade baseball - eller som han sa spenderade mycket tid på bänken. Under ett samtal på USC sa Bane att han modellerade sin ledarstil på sin berömda tränare, Rod Dedeaux. Bane gick med i företaget 1998 som VD för West Coast-verksamheten och blev VD endast tre år senare. Några tidigare anställda beskriver honom som gruff, men han har också en mjukare sida. I en video hyllning till en sjätte-lärare som heter fru Bidwell talade han om hur hon hjälpte honom att anpassa sig till livet i El Dorado, Ark. Efter att flottan flyttat Banes far där från södra Kalifornien. Några tidigare anställda säger att Trader Joes redan har förlorat sin quirky coola. I de tidiga dagarna försökte vi aldrig vara butiksaffären, säger en tidigare anställd. De behövde inte: Trader Joes var grannaffären. Och ändå gå in på Chelsea platsen på en upptagen veckodag och se något du nästan aldrig ser på Manhattan: främlingar chattar med varandra. Veterankunder berättar för nybörjare vilka produkter de absolut måste försöka, och allvarliga kockar delar tips om hur man spikar såser och halvfabrikat för att göra dem ännu bättre. Om Trader Joes kan behålla den typen av mojo kan det hamna den största stadsaffären någonsin.

No comments:

Post a Comment